چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام چالشهای اجرایی CRM
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام پیش از آنکه یک سازمان به اجرای CRM بپردازد، باید نسبت به مشکلات بالقوه و احتمالی، آگاهی داشته باشد تا بتواند در موقع لزوم با آنها مقابله نماید. در سطح سازمانی، کسب و کار باید بین بخشهای مختلفی که با مشتری در ارتباط هستند و تمام بخشهای مربوط به CRM، فعالیت مشترکی را ایجاد نماید تا بتواند تأثیرگذارتر باشد. این رابطه میانگروهی برقرار شده با مشتری، بر نقش کارمند در داخل سازمان نیز تأثیر میگذارد؛ همچنین این مسأله میتواند تأکید بر همکاری و مشارکت یک بخش خاص از شرکت را کاهش دهد. این نوع تغییرات خطمشی معمولاً در مراحل اولیة اجرا با مخالفتهایی روبهرو میشوند. اگر بخواهیم انتقال به CRM به نحو مؤثری شکل بگیرد، داشتن نیروی کار ماهر و متخصص ضروری است؛ همچنین شرکتها باید تعهدات مدیران اجرایی را نیز جلب کرده و مقاومتهای حاصل در قبال تغییرات را نیز مدیریت و کنترل
نمایند.
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام یکی از نکات مهم این است که سازمانها باید بهترین استعدادهای مربوط به بخشهای فروش و خدمات خود را حفظ نمایند؛ آنها باید مهارتهای فردی این کارکنان با استعداد را پرورش داده و به آنها پاداش دهند. به عنوان مثال در مراکز تلفن، شش ماه زمان لازم است تا یک فرد مبتدی به یک فرد ورزیده تبدیل شود و شش ماه دیگر نیز طول میکشد تا فرد ورزیده، به یک متخصص و حرفهای تبدیل شود. کارمندانی که در بخشهای داخلی کار میکنند، باید در بحثهای مربوط به نیازهای مشتریها شرکت داده شوند. بازخورد مشتریها باید در فرایند توسعة محصولات و خدمات در نظر گرفته شود. از آنجا که تمام بخشهای سازمان در جهت کسب رضایت مشتری با هم همکاری و مشارکت میکنند، باید یک سیستم پاداشدهی برای تزریق انگیزة لازم به این حوزهها در نظر گرفته شده و ایجاد شود. CRM نباید از طریق پاداشهای فردی پشتیبانی شود؛
به عنوان مثال، اگر یک مسؤول فروش فقط بر اساس اعداد و ارقام مربوط به فروش پاداش دریافت کند، برایش هیچ اهمیتی نخواهد داشت که آیا بخشهای دیگر به خوبی در جهت رفع نیازهای مشتریها گام بر میدارند یا خیر.
چالش های پیاده سازی CRM در سازمان
میتوان چالشهای اصلی را که ممکن است یک سازمان در پیادهسازی CRM با آنها مواجه شود، به سه مورد اصلی زیر تقسیم کرد:
الف) هزینه راهاندازی اولیه
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام هزینة راهاندازی اولیه، یکی از چالشهای CRM محسوب میشود. ممکن است سازمانها بر روی ابزارهای کاربردی مدیریت مشتری، مقادیر زیادی سرمایهگذاری کرده باشند. از آنجا که ممکن است بعضی از این ابزارها کاربردی اختصاصی داشته باشند، به سختی میتوان آنها را در بخشهای مختلف به اشتراک گذارد.
ب) ابزارهای کاربردی یکپارچه
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام سازمانها به ابزارهای کاربردی یکپارچهای نیاز دارند که بر اساس چرخههای حیات مشتری و تعاملات صورت گرفته با مشتری ایجاد شده باشد. سازمانهایی که به مدیریت تعاملات صورت گرفته با مشتری به زبانها و واحدهای پولی مختلف نیاز دارند، نمیتوانند CRM را از طریق فناوریهای سنتی به اجرا در آورند و این کار برایشان بسیار مشکل خواهد بود.
استادمدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری CRM
تدریس مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مشاور مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازرایابی معلم بازاریابی
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن
استاد اصول و فنون مذاکره زبان بدن
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس برند
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
مدیر برنامه ها جواد حسنی
09372202257
9197685104
ج) همکاری بخشهای مختلف
چالش های اجرایی CRM مدیریت ارتباط با مشتری در پسا بر جام CRM یک رویکرد یکپارچه است و نیازمند همکاری بخشهایی از کسب و کار میباشد که قبلاً به صورت خودمختار عمل میکردند. دادههایی که در یک بخش جمعآوری شدهاند، باید در تمام بخشهای دیگر به اشتراک گذارده شوند. ممکن است بعضی از بخشها نسبت به اشتراک دادههای خود با دیگران، اظهار بیمیلی و نارضایتی نمایند.