تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری
مدیریت ارتباط با مشتری
تاریخ درج مقاله : 16 مرداد 1392
مدیریت ارتباط مشتری (CRM)
نویسندگان :
دکتر شهباز براهویی
حسن بناوی
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم
h_banavi86@yahoo.com
TMBAچکیده:
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتریدر دنیای رقابتی امروز سازمان هایی موفق تر هستند که که توانایی استفاده آگاهانه از اطلاعات مشتریان را داشته باشند لذا این امر باعث حرکت سازمانها از مرحله محصول مداری به مرحله مشتری مداری شده است. در این تحقیق نیز مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد. در ابتدا به بیان تاریخچه ای CRM، روند تکامل و مفاهیم آن اشاره می شود. سپس اصول CRM و نقش آن در بهره وری بیان می گردد و در ادامه استراتژِی های CRM وکاربردهایش مورد بحث قرار می گیرد و در پایان نیز (آنالیز خرد از CRM بیان می شود).
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری واژگان کلیدی : مدیریت ارتباط با مشتری ، تاریخچه CRM ، اصطلاحات جایگزین ،E CRM ، اثربخشی ، تصمیم سازی ، سیستم های اطلاعاتی CRM
مقدمه
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری از نظر تاریخی ، تا قبل از انقلاب صنعتی ، تجارت و بازرگانی بیشتر، رابطه محور بوده است . پس از انقلاب صنعتی زمانیکه تولید انبوه با روشهای جدید به سرعت رشد کرد و مصرف انبوه رخ نمایاند، واسطه ها در زنجیره توزیع قدرتمندتر شده ،رابطه سنتی بین تولیدکنندگان و مشتریان از هم گسسته شد. در نتیجه توزیع در سطح گسترده جغرافیایی پدیدار شد که خود نیاز به توزیع و بازاریابی انبوه را بهمراه داشت . این روند در شرایطی که تقاضا بیش از عرضه بود ، ضامن سودآوری بسیاری از شرکتها تلقی میشد.
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری براساس دیدگاه بازاریابی مبادله، صرفنظر از اینکه مشتری قدیمی باشد یا جدید. برنامه های بازاریابی به گونه ای طراحی میشدند که بتوانند مبادله تولیدات و کالاها راتسهیل کنند. همه این عوامل دست به دست هم د ادند ، تا بیشترین تمرکز بر بحث مبادله اعمال شود . در نتیجه، تمام تلاشها در جهت افزایش دفعات و مقدار خرید مشتری بود ،که این امر موجب صرف بودجه بسیار اندکی برای ایجاد رابطه پایدار و باثبات با مشتریان قدیمی شده بود . در این مقطع قیمت بعنوان یک بحث مهم جلوه گر شده ، و بازاریابان سعی میکردند بطور متوالی خریداران را به خرید مجدد تشویق کنند.بدون توجه باینکه ایا هر یک از خریداران از قبل خریدی انجام داده است یا خیر. در این وضعیت ، رقابت اصلی بر حفظ ارایه خدمات و توسعه محصول به مشتری و تسهیل خرید مشتری بود نه حفظ و نگهداری رابطه با مشتریان موجود.
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری با شدت گرفتن رقابت ، امروزه شاهد پیشی گرفتن تمرکز بر روی روابط بجای تمرکز بر روی مبادله هستیم . در وضعیت جدید بازاریابی انبوه کارایی چندانی نداشته و سوداوری کمتری برخوردار است . در شرایطی که میزان عرضه زیاد است و بیشتر بازارها در مرحله بلوغ بسر میبرند مشتریان جدید بسختی یافت میشوند علاوه براین اعلام شده است که کسب یک مشتری جدید حدود 6 الی 9 برابر حفظ مشتریان قبلی هزینه در بر خواهد داشت .
استادمدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری CRM
تدریس مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مشاور مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مشاوره مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی سخنران بازاریابی استاد بازاریابی تدریس بازرایابی معلم بازاریابی
بهزاد حسین عباسی
مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
معلم اصول و فنون مذاکره زبان بدن
استاد اصول و فنون مذاکره زبان بدن
سخنران اصول و فنون مذاکرات تجاری زبان بدن و مدرس مدیریت استاد مدیریت ارتباط با مشتری CRM
مدرس بازاریابی
معلم بازاریابی
مدرس برند
مدرس فروش برندینگ مدرس اصول و فنون مذاکره زبان بدن
مدرس مدیریت ارتباط با مشتری
هماهنگی جهت برگزاری سمینارهای سازمانی
مدیر برنامه ها جواد حسنی
09372202257
9197685104
تحقیقات crm تحقیقات بازار مدیریت ارتباط با مشتری بنابراین ، نیاز مبرم به نگهداری مشتریان فعلی به شدت در شرکتها و بنگاهها احساس میشود. بر اساس دیدگاه بازاریابی ارتباط با مشتری ، رابطه بین طرفین مبادله ، هسته اصلی پدیده بازاریابی قرار میگیرد. در این دیدگاه خریدهای مستمر و فرصتهای فروش مجدد ، از طریق مدیریت مناسب روابط پیگیری میشود.